Zapoznaj się z negatywnymi aspektami pozycjonowania, aby świadomie podejść do tematu
Pozycjonowanie jest procesem o niewątpliwych zaletach, o których powstał już nie jeden artykuł. Pozycjonowanie może przynieść naprawdę wiele korzyści dla twojej firmy. Niestety ładnie to ujmując, pozycjonowanie posiada pewne zagrożenia oraz wymaga pewnych nakładów. Co prawda większość tych mankamentów jest rekompensowana niewątpliwymi zaletami pozycjonowania. To trzeba być ich świadomym, aby uniknąć niepotrzebnych błędów. Decydując się na pozycjonowanie musisz pamiętać, że:
Pozycjonowanie wymaga czasu
Czas należy rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Po pierwsze na efekty trzeba zaczekać. Pozycjonowanie jest powolnym procesem. Na jego pierwszych zauważalnych efektów należy się spodziewać co najmniej po dwóch, trzech miesiącach lub dłużnej.
Z drugiej strony, aby efekty były widoczne. Należy poświecić czas na pozycjonowanie. Czasu wymaga nauka pozycjonowania, czasu wymaga właściwe pozycjonowanie, czasu wymaga analiza słów kluczowych. Wszystko wymaga czasu, bez którego nie ma co liczyć na efekty.
Pozycjonowanie wymaga wiedzy
Jeśli interesujesz się tematem pozycjonowania. Zapewne zdajesz sobie sprawę, jak złożonym procesem jest pozycjonowanie. Istnieją setki czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwanie. Jedne z nich mają kluczowe znaczenie, inne są składową większych procesów. Gdy chcesz pozycjonować dobrze, abyś zapoznał się z większością kluczowych czynników.
Ponadto pozycjonowanie wiążę się z ciągłymi zmianami. Każda kolejna aktualizacja algorytmów Google to potencjalna zmiana w technice pozycjonowania. Przykładem może być wpływ geolokalizacji na pozycje w wyszukiwaniach. Wpłynęło to na zmianę sposobu formułowania fraz kluczowych czy promocję firm lokalnych. Ciągłe zmiany Google pociągają za sobą konieczność ciągłego rozwoju.
Pozycjonowanie wiąże się z kosztami
Jak już wspominałem, do pozycjonowania potrzebne są czas i wiedza. Bez znaczenia jest to czy pozycjonujesz we własnym zakresie, czy oddajesz sprawę w ręce profesjonalistów. Musisz liczyć się z nakładami kapitału lub poświęceniem swojego czas.
Czas i wiedza to nie jedyne rzeczy generujące koszty. Część z działań, które dobrze wpływają na pozycje w wynikach wyszukiwania kosztuje. Kosztuje dodanie informacji w niektórych katalogach firm, kosztuje dodanie informacji na blogu lub zamówienie artykułu sponsorowanego.
Pozycjonowanie wiąże się z ryzykiem
Google otwartym tekstem określa cześć działań wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania za manipulacje niezgodna z ich założeniami. Algorytmy są wyczulone na wszystkie przejawy nienaturalnego zdobywania linków, maskowania treści lub kopiowania treści. W przypadku wykrycia ich przejawów może zostać nałożona kara od Google. Na szczęście o dotyczy tylko osób, które nie uczciwie chcą zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Drugim ryzykiem jest brak skuteczności działań. Nikt nie gwarantuje, że podjęte sirotki są właściwe. Prz tak dużej ilości czynników wpływających na ostateczny wynik pozycjonowania. Łatwo przeoczyć czynnik, który spowolni cały proces lub go skutecznie utrudni.
Może istnienie konkurencji nie powinno być uznawane za bezpośrednie ryzyko, ale to właśnie konkurencje chcemy prześcignąć w wyścigu o pierwsze miejsce. Pozycjonująca się konkurencja to wzrost nakładów niezbędnych by pozycjonowanie przynosiło miarodajne efekty. Oraz sprawi, że pozycjonowanie będzie procesem ciągłym. Którego zaprzestanie poskutkuje utrata wypracowanych pozycji.